September 30, 2014

Dahulu kala

Sudah agak jauh aku tinggalkan dunia hospitaliti..rindu dkt dunia hospitaliti ini jangan cakap laa kan..membunga-bunga..bile throwback balik pasal hospitaliti nie akan jadi sedih dan sedar sesuatu perkara tentangnya..1st job aku selepas tamatnya diploma adalah kerja dekat private clubhouse under uem sunrise..kalau korg rajin nk google jumpa laa name company nie..satu nama company yg besar sbbnya company nie laa yg bt klia 2 tue..besar tak besar laa kan..tp company ini ada side income dari sudut lain that why terciptanya private clubhouse..private clubhouse nie aim dia hanyalah untuk pemilik-pemilik rumah mewah..so that mean clubhouse nie duduk dalam satu bulatan waima sekelilingnya adalah rumah mewah. 2 month lagi aku nak cukup setahun kerja dgn company nie then aku resign sebab aku rasa terbeban kerjanya plus dengan aku rasa kerja berat tak sesuai untuk aku..then here i am move back to kemaman terengganu and leave my sayang at there but one thing that i realize when work here is bila orang yang tidak ikhlas dalam kerja and dont know how to respect orang bawahan Allah s.w.t nak tunjuk sekejap je..orang yang kita trust pun boleh tikam kita dari belakang and grab our position..dan kita hanya terngadah tengok orang lain rampas hak kita dengan cara kotor @ bersih..that why we need others people support and cooperation. Respect org lain dan org lain akan respect anda dengan sepatutnya. -sekian- ^_^

No comments: